stijnschuurman.reismee.nl

"Normaal" Leven

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik een verhaal hebt geplaatst, maar dat komt omdat ik de afgelopen twee maanden een ' normaal' leven hebt gehad. Toch zal ik verslag uitbrengen vanmijn 'normale' leven (werken, eten, uitstapje, slapen).
Ik ben erg blij met mijn baan, het is een leuke baan, op een toplocatie en de collega's zijn erg leuk en we vormen een hechte groep. De eerste weken van januari waren ergchaotische, mooi weer en lekker druk, daar hou ik wel van. Normaal zijn de maanden januari en februari de best maanden in de australische zomer, maar helaas heb ik het getroffen en metrologen verklaren dat dit de slechtste zomer is sinds 30 jaar. Het weer is natuurlijk niet zo erg als bij jullie in het koude kikkerlandje, maar toch er zijn veel dagen met regen en bewolkingen temperaturen rond de 20 graden. Zo zie je maar dat ik nog gewoon een 'Hollander' ben; lekker klagen over het weer ! Gevolg hiervan is ook dat de drukte afneemt half januari en dat er meer vrije dagen zijn. Hierdoor worden er ook meer feesten gegeven, elke week was er wel bij een van de collega's een feestje voor een bepaalde reden ; ouders niet thuis, verlaten van appartement, afscheid of zomaar. Het is erg leuk want bij de feestje komen bijna alle collega's en wordt er veel gedronken !

Ook ben ik erg blij met mijn woonruimte, het is een leuke appartement op een toplocatie (tegenover het central station) met leuke huisgenoten. In het huis is het een kom-en-gaan van mensen. Enkele rustige types gingen weg en twee zweeds meiden kwamen in het appartement. Zij brachten meer leven in de brouwerij, er werd meer gezellige dingen gedaan zoals film kijken, eten, drinken,etc.

De vrije dagen worden voornamelijk besteedt om naar het strand te gaan (als het mooi weer was, meestal niet als ik vrij was), enkele wandeling gemaakt naar mooie spots in de omgeving van Sydney of gezellig een drankje gedaan met de collega's.

Het 'normale' leven was leuk maar toch kreeg het gevoel weer om verder te reizen, dus begon ik plannen te maken om eind februari mijn trip voort te zetten. Eerst ga ik naar Ayers Rock en daarna naar Brisbane en omgeving en mijn laatste bestemming zal Nieuw Zeeland zijn.

De laatste week voordat ik Sydney zal verlaten had ik afgesproken met een jongen uit mijn BK5-periode, hij staat aan het begin van zijn down under avontuur en zal hem wegwijs maken in Sydney en omgeving. We konden het erg goed vinden samen en hebben veel dingen samen gedaan de laatste 4 dagen. Mijn laatste dag bij het werk was ook een erg raar gevoel, ik had het eigenlijk erg naar mijn zin. Ik gaf nog een huisfeest om afscheid te nemen van mijn collega's en huisgenoten. Het was echt een topfeest, maar na afloop van het feest bleek dat het toch moeilijk was om afscheid te nemen van mijn 'normale' leven met een leuke baan, huis enveel nieuwe vrienden. Ik ga het zeker missen, maar toch kijk ik uit naar mijn nieuwe avonturen in Australie en Nieuw Zeeland.

Dit was na een lange periode en kort verslag vanuit Down Under, maar vanaf nu zullen er meer verslagen volgen met heel veel nieuwe avonturen.

Cheers,

Stijn

Reacties

Reacties

Gerbrand en Tineke

Geniet van het laatste deel van je reis Stijn! Take care.

Kees

Stijn, mooie verhalen man!! Geniet er nog lekker van en ik ben wel een beetje jaloers!

Daniel

G'day Ozzy!

Te gek dat je het zo naar je zin had in Sydney. Is ook een geweldige stad. Heel veel plezier met de rest van je reis. Vergeet byron niet mee te pakken!
have a good one mate!
Cheers

Wim en Gerda

Weer een leuk verhaal, en heel veel plezier verder.

Elly

Hoi Stijn,

Top dat je zo'n leuke tijd gehad hebt tijdens de periode dat je gewerkt hebt, maar dat heb je natuurlijk ook aan je zelf te danken. Kan me voorstellen dat het ook wel weer vreemd is om afscheid te nemen en weer verder te gaan.
Maar nieuwe avonturen wachten natuurlijk weer op je, en daar ga je vast weer van genieten. Als je terug bent horen we graag welke lekkere visgerechten je allemaal hebt langs zien komen.
Veel liefs van ons allemaal

Gerard en Marja

Leuk dat je ook daar zo kunt genieten van je beroep als ober met veel mensen, een lekker zonnetje, gezelligheid en lekkere drankjes.
En dan nu op weg naar weer een nieuwe periode van deze fantastische reis waar je ( zo te lezen) ook weer enorm veel zin in hebt.
Enjoy it!

heidi

Leuk om weer eens van je te horen/ lezen. Gelukkig heb je het nog steeds goed naar je zin! Heel veel plezier nog tijdens het volgende deel van je reis, we zijn benieuwd naar je avonturern.

Good luck

Henk

Hoi Stijn,

Leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. Nog veel plezier.

Groetjes Henk,Marietje,Elise en Gerald

rob marga

Hallo Stijn,
Zo te lezen ben je goed bezig. Ik denk dat het bij Ayers Rock wel warmer is. Destijds hadden we daar 35 - 40 graden.Wij zijn net terug uit Panama, daar was het 32 graden, wel erg warm. Heel veel plezier en geniet er van.
groetjes rob en marga

Gerard en Jannie

Hoi Stijn,

Leuk dat je weer eens aanschuift, we misten je mooie verhalen. Geweldig dat je op zo'n toplocatie hebt gewerkt en gezellige collega's had. Vee plezier met je volgende avonturen. We zijn benieuwd wat het nu weer gaat worden, maar dat zul je zelf ongetwijfeld ook zijn.

Hartelijke groeten,
Gerard en Jannie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!